poniedziałek, 10 lipca 2017

Jak zrobić omlet? - 2 sposoby

Czy stoisz czasem przed lodówką i zastanawiasz się co zjeść ? Dobrym rozwiązaniem jest zrobienie omletu. Mam dla was dwie propozycje, które świetnie sprawdzą się w roli śniadania.


Owsiany omlet z bananem




Potrzebne składniki :
  1. 1 jajko
  2. 1/2 banana
  3. Trochę płatków owsianych do uzyskania odpowiedniej konsystencji (w moim przypadku górskie)
  4. olej

Dodatki:
  • - ja użyłam drugiej połowa banana, brzoskwini i dżemu truskawkowego,
  • -masło orzechowe, nutella lub inny krem, powidło,  wszelkiego rodzaju owoce

Sposób przygotowania:

Do miseczki wbij jajko, pokrój połowę banana na bardzo małe kawałki (możesz go częściowo rozgnieść) i dodawaj po trochę płatków owsianych by uzyskać w miarę gęstą masę.
Opcjonalny krok – zblenduj wszystko, aby nie czuć pojedynczych płatków
Przygotowaną masę piecz na rozgrzanym oleju na patelni po obu stronach,  aż do uzyskania złoto-jasnobrązowego koloru. Kontroluj omlet, aby go zbytnio nie spalić
Tak upieczonego posmaruj np. dżemem, a następnie rozłóż na nim owoce i gotowe.

Smacznego :P





Puchaty omlet




Potrzebne składniki:

  1. 2 jajka
  2. 2 łyżki mąki (w moim przypadku kukurydziana – nadaje żółty kolor, ale może też być inna)
  3. Olej
  4. Opcjonalny składnik – trochę proszku do pieczenia

Dodatki: podobnie jak w pierwszym przepisie

Sposób przygotowania:

W misce ubij białka na sztywną pianę. Następnie dodaj żółtka i wciąż ubijaj. Kolejnym krokiem jest dodanie mąki i delikatne zmieszanie jej z jajkami łyżką.
Tak przygotowaną masę piecz na oleju na patelni, koniecznie pod przykryciem. To sprawi ze masa drastycznie nie zmaleje, a omlet będzie puchaty. Kontroluj, aby go nie przypiec.
Gdy Twój omlet będzie gotowy, przyozdób go w taki sposób na jaki masz ochotę i gotowe.

Smacznego :D


Mam nadzieję, że przepisy się spodobają :D Koniecznie napiszcie jeśli wypróbujecie, a może już je znacie? Osobiście uważam, że to najlepsze danie na śniadanie, które dostarczy energi na dzień :P
Miłego dnia ;*



30 komentarzy:

  1. Koniecznie muszę wypróbować te dwa przepisy!
    VIA-MARTYNA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  2. Boziu, chyba nigdy w życiu nawet omleta nie jadłam, haha :D

    zofia-adam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. więc musisz jak najszybciej wypróbować! :D

      Usuń
  3. pychotka! ja swojego omleta przygotowuje w mikrofali i w takiej postaci mi wlasnie najbardziej smakuje ;*
    co powiesz na wspolna obserwacje? ja juz i to z ogromna checia!
    nowy post <3
    http://justemsi.blogspot.com/2017/07/witajcie-przygotowaam-dla-was-nieco.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiec też będę musiała spróbować! :) to miło, już patrzę na Twojego bloga :D

      Usuń
  4. Bardzo lubię omlety, ale z warzywami :)
    Pozdrawiam http://madeleinestyles.blogspot.com <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten drugi można tak przygotować. Kiedyś przyjaciółka mi zrobiła ; ) do masy wrzuciła pomidora, ogórka i szczypiorek, a na wierzch pokroiła jeszcze warzywka :D Było przepyszne <3

      Usuń
  5. Robiłam kiedyś podobny omlet jak ten pierwszy i był naprawdę dobry
    https://martini2000.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajne przepisy! Ten pierwszy na omlet owsiany bardzo mi się spodobał. Wydaje się bardzo prosty, teraz mamy dużo czasu, na pewno wypróbuję :) Pozdrawiam
    mishmashbyalice.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, jest wręcz banalnie prosty i szybko się go robi :D więc nawet jeśli musisz wczesnie wstać i zależy Ci na czacie to możesz go śmiało zrobić ;)

      Usuń
  7. Uwielbiam omlety i w ogóle potrawy z jajek :) robię sobie najczęściej omlety bananowe, czekoladowe albo na słono, z wędlinką i warzywami :) polecam na śniadanie :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie jajka to podstawowy składnik każdego dnia :D pozdrowienia ;)

      Usuń
  8. uwielbiam omlety, są cudowne.
    pozdrawiam
    Mój blog-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja tam nie lubię omletów :D ale fajne przepisy ;)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A próbowałaś właśnie tych? może wystarczą odpowiednie dodatki i Ci posmakują ;)

      Usuń
  10. Wyglądają przepysznie! Na pewno wypróbuje oba przepisy :)
    http://vivi-vivii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda przepysznie, z chęcią wypróbowałabym oba przepisy! <3
    Mój blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  12. Love your post dear ♥ Your blog is amazing!
    I write about fashion,beauty, lifestyle, health and fitness.
    How about to follow me back, I would be glad,and we can become grat blog friends? :)

    cleopatrassecret.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Wow, takich przepisów na omlet jeszcze nie widziałam :) Ja zawsze robię z papryką, szynką i pomidorkami koktajlowymi :P

    Sakurakotoo ❀ ❀ ❀

    OdpowiedzUsuń
  14. this looks so delish! and you're making me hungry! :)

    saying hello all the way from the Philippines!
    i hope you can drop by my blog too and follow if you like.

    have a great day! :)

    xoxo, rae
    http://www.raellarina.net/

    OdpowiedzUsuń
  15. uwielbiam omlety ;*
    pozdrawiam cieplutko xkroljulianx

    OdpowiedzUsuń
  16. Looks, yummy, and quite easy to make. I like this recipe, and cute plate!

    Madame X
    The Flower Duet

    OdpowiedzUsuń
  17. Looks, yummy, and quite easy to make. I like this recipe, and cute plate!

    Madame X
    The Flower Duet

    OdpowiedzUsuń
  18. You have such an informative and lovely blog, love!

    http://www.byrachella.com

    OdpowiedzUsuń

Sukienka w czerwone kwiatki